dinsdag 15 mei 2012

Dag 17 15 mei

Beste volgers,

Gisteravond met 4 andere fietses nog een pilsje gedronken en hapje gegeten.In de refuge moet je voor 22.00 uur binnen zijn anders stoor je de pelgrims die al in bed liggen.
Dus hierdoor ga je ook vroeg naar bed en ik was natuurlijk de laatste iedereen lag al in bed.Na een tijdje gelegen te hebben begint de Braziliaan toch te snurken en vervolgens het Canadees echtpaar .Om een beetje in termen te spreken de eerste zaagt Braziliaans hardhout en de andere 2 Canadees populierenhout. Ik heb dit een tijdje aangehoord en ben toen naar oordopjes gaan zoeken maar in welke tas zitten ze ? Dus dat werd een heel gestommel in het duister met klein lampje.Eindelijk had ik ze gevonden en ingedaan en het hielp enigszins.
Na enkele uren gelegen te hebben had ik het koud en heb een deken erbij genomen want ik kreeg het niet warm.Het voelde na die 2de deken inderdaad beter aan en viel ook weer in slaap.
Helaas niet al te vast geslapen en om 06.15 begon mijn buurman zich te roeren en dan kun je maar beter ook gelijk opstaan en alles weer gaan voorbereiden voor het vertrek.Na een goed ontbijt ben ik om 08.00 uur vertrokken.Het zonnetje was er al maar een zeer koude harde wind en dat heb ik de hele dag gemerkt.
Koud en wind tegen richting Oleron-Ste.Marie op 20 km voor Oleron zag ik een kleine refuge in het dorpje Lacommande. Mijn moraal om nog door te gaan was verdwenen en besloot hier te blijven.Even later kwam nog wandelaar genaamd Lino een Italiaan geboren in Teramo (Abruzo) en leeft nu Gorbio even over de franse in de buurt van Nice. Met Lino ga ik vanavond italiaanse pasta maken met een wijntje erbij.
Het resultaat vertel ik later of morgen.
Helaas heb ik geprobeerd een verbinding te krijgen en nog niet gelukt omdat de code niet juist is.
Ik was vergeten te vertellen dat ik tijdens het fietsen al af toe de besneeuwde toppen van Pyreneeën zag en heb geprobeerd er een foto van te maken helaas niet duidelijk.

tot later



- Posted using BlogPress from my iPad









Location:Lacommande

4 opmerkingen:

  1. Mon chèr pélérin François,

    Geweldig! Na vele louterende inspanningen gearriveerd aan de voet van de Pyreneeën! Ze liggen je grijnzend op te wachten. Laat maar eens wat zien, garçon! Een uitdaging!

    Morgen Oloron-Ste-Marie. Knooppunt van pelgrimswegen. Bekijk de kaart van Europa maar eens achter in de kathedraal bij de ingang van het kantoortje waar je een stempel kunt halen. Als er niemand is, dan zit de 'stempelaar' op het terras tegenover de ingang van de kathedraal. Weet je dat alvast.

    Wat doe je verder? Vanuit Oloron de Col de Somport over? Of doorsteken naar St.-Jean-Pied-de-Port en dan de Ibañeta omhoog? In het laatste geval moet je eerst nog over de Col d'Osquich. Die vond ik smeriger dan de Ibañeta zelf.
    Maar goed, hoe dan ook, ik wens je goede klimmersbenen toe voor het moment suprème. Door al die klimmen in de afgelopen twee weken moet je conditie intussen toch behoorlijk op peil zijn, lijkt me. Dat moet lukken, geen makkie, zeker, maar toch.

    Alvast veel succes. Bon courage, monsieur.

    May oet Landgraaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Frans,

    Inderdaad een smerige wind gisteren, ik hoop vandaag wat minder. Ik ben gestopt in Lescar, 8km voor het plaatsje waar jij zit. Hiervandaan ga ik richting kust. We houden contact.

    Succes en groet,

    Han de Visser

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Frans,

    We zijn weer terug uit Slovenie. Ik ben inmiddels bezig net het lezen van jouw belevenissen in Frankrijk; nog even en je bent de Spaanse grens gepasseerd. Mijn petje af !!
    Het is jammer dat het met het weer niet altijd meezit, maar hier in Nederland is het ook niet alles.

    Tot de volgende keer,

    Frans, Budel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Frans,

    Wij volgen met veel plezier en nog meer bewondering jouw tocht.Heel leuk om op deze manier op te hoogte te blijven én je hebt een plezierige verteltrant! Fijn dat het weer nu beter is, want je hebt veel door regen gefietst; het lijkt mij dat dát op den duur gaat tegenstaan. Maar vasthoudend aan jouw doel ging je door; CHAPEAU!!!!!!
    Mooïe foto's maken het verslag compleet.
    Had je van te voren een idee wat deze "onderneming" met je doet??? Ik hoop dat het dát teweegbrengt wat je hoopte. Ik wens jou verder een geweldig fijne tocht en ervaring met veel genieten!!! Wij blijven op de hoogte!

    Veel groeten, ook van Cees,

    Christien

    BeantwoordenVerwijderen