donderdag 24 april 2014

Dag 2 Wattenscheid-Gütersloh

Beste volgers,

Gisteren een beetje abrupt gestopt met schrijven omdat Bernhard terug kwam van werk en daar alle aandacht aanbesteed.
Hij had voor mij een route aangemaakt van Wattenscheid naar Gütersloh dus deze moesten we inladen in mijn Garmin echter deze route heeft al mijn bestaande routes overschreven dus Leiden in last.
Tot 01.45 uur nieuwe routes gemaakt waardoor een korte nacht tot circa 07.00 uur. Na ontbijt weer weer alles fiets klaar gemaakt en vertrokken.
Bernhard doet me buiten de stad brengen echter eerst laat hij mij zijn huis zien wat hij aan het verbouwen is(meer jaren plan).Dit zijn vroegere mijnwerkers huizen die door de mensen worden gerenoveerd.


Na bezichtiging verder naar punt buiten de stad Watenscheid


Vroegere gemeentehuis van Wattenscheid toen stad nog zelfstandig was.
Na afscheid van Bernhard alleen verder met nieuwe navigatieroute naar Gütersloh.De route ging veel langs paden naast kanalen echter op verschillende plaatsen langs de kanalen werkzaamheden waardoor ik omleidingen moest zoeken om weer op de route te komen.
Dit heeft geleid tot meer kilometers dan gepland afstand was ongeveer 125km echter zeker 150 gereden.
Langs de route veel koolzaad velden prachtig gezicht.



Rond 13.00 uur ben ik gaan bellen met mensen in Gütersloh om onderdak te krijgen. In het boek van Dachgeber stonden 3 adressen, alle 3 in eerste instantie niet bereikbaar echter bij een latere poging lukte het en kon ik vanavond tegen 18.30 uur terecht. Inmiddels lekker gedoucht en een aanbod om mee te eten.Mijn gastvrouw heet Ulrike Laubinger met zoon alvast dank voor de gastvrijheid.
Nu ga ik uitzoeken waar de rit morgen naar toe gaat maar niet zoveel kilometers als vandaag.
Dit blijft nog even geheim dus morgen lezen !

Aufwieder sehen.

Frans

1 opmerking:

  1. Hey daddy,
    Wat een pech elke keer op je 1e dag, al die extra km'ers, maar gelukkig kom je toch weer op plaats van bestemming. Gelukkig heb je iig mooi weer deze keer.
    Veel succes en plezier nog,

    Liefs Ed, Maud & Jip

    BeantwoordenVerwijderen