dinsdag 29 april 2014

Dag 7 Thale-Dessau-Rosslau

Hallo volgers,

Hier ben ik weer het is reeds 20.30 uur en begin nu aan mijn blog.Normaal is de de rit vandaag 125 km echter veel omwegen gemaakt 50 dus een totaal van 175 km.
Klokslag 09.00 uur vertrokken in Thale na een goed ontbijt wel nodig voor zo'n rit van 125 km nog niet wetende dat het er 175 km worden.
Van Thale naar Gernrode,Ballenstedt





met deze velden aan weerszijden van de weg.
De wegen praktisch alle onverhard door bos en veld natuurlijk wel mooi maar het loopt niet en vaak ook nog stenen, kinderkopjes en kasseien



Vervolgens verder naar Meisdorf,Ermsleben,Reinsted



Voor het kasteel staat deze leeuw te brullen






Straatje in Reinstedt.
Van hieruit naar Hoym ,in een cafe koffie met Kuchen en kortere weg gevraagd naar Dessau-Rosslau. Had ik dit maar niet gedaan deze stuurden mij een totaal andere richting uit waardoor ik 25 km extra aan broek kreeg.
daarna richting Gatersleben, hier trof ik een stel uit Paderborn die ook naar Berlijn gaan maar vandaag tot Staszfurt. Even iets vertellen en verder omdat ik sneller vooruit ging echter op een gegeven moment kwam ik ze weer tegen zij hadden een afkorting genomen en ik had een bordje gemist alweer 5 km aan de broek.
In Staszfurt aangekomen wederom weg gevraagd voor een afkorting ,man stuurde mij naar Neundorf en boek gaf Nienburg aan.Had ik boek maar gevolgd alweer 20 km aan de broek.



Dit zijn de bordjes die ik moet volgen maar af en toe staan ze verdekt .
Vanaf nu zelf uitzoeken vanuit Bernburg, Drobel naar Aken van hieruit nog 20 km volgens zeggen echter Dessau-Rosslau zijn 2 steden welke zijn samengevoegd en ik moet deel Rosslau zijn nog 10 km erbij.
Om 19.00 uur kom ik in jeugdherberg aan ,na inchecken kon ik gelukkig nog mee-eten. Daarna mijn fiets een beetje gekuist en mezelf een grote beurt gegeven was wel nodig na een zit 9 uur op de velo.






Nog onderweg veel oranje huizen gezien zouden het oranjefans zijn?
Voor de golfers onder mijn volgers


Voor een balletje te slaan helaas geen tijd,dan was ik nog later geweest ,laat dat maar aan Geert en Gerrit over.
in de jeugdherberg staat een plakkaat tegen de muur van de Elbe Radfahrt van Warendorf naar Jessen






En morgen is het zover dan kom ik aan in Jessen ,ik schat nog een 60 km.
Ik laat het op mij af komen ?

tot morgen

Frans

2 opmerkingen:

  1. Hallo Frans,

    Nou zeg, 175 km !! dat is niet niks !! Ik zou het vandaag maar wat rustiger aan doen, want anders heb je vanavond in Jessen geen puf meer over.
    Ik hoop dat je goed weer hebt, want hier in Nederland wordt het wat minder. Ik ben benieuwd naar je volgende bericht uit Stadt Jessen.

    Groet,
    Frans, Budel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Daddy,

    Waarschijnlijk zit je nog op de fiets, maar vandaag ga je de stadt Jessen bereiken. Net zoals elk jaar heeft het weer wat extra km's, kuitenbijters en zelfs weer regen en onweer opgeleverd, maar desondanks flik je het maar weer. We hopen dat je een mooie dag hebt gead en zult genieten van je aankomst en de stadt Jessen. We lezen wel hoe het is.

    Liefs Ed & Maud en knuffel van Jip

    BeantwoordenVerwijderen