woensdag 30 april 2014

Dag 8 Dessau-Rosslau naar Stadt Jessen.

Hallo Volgers,

Heden middag om 15.00 uur aangekomen in Stadt Jessen.
Vanmorgen om 09.30 uur vertrokken in de jeugdherberg Dessau-Rosslau.
Na een beetje meer rust genomen te hebben klaar voor de tocht van ongeveer 60 à 80 km.
De tocht voert langs de Elbe richting Wittenberg /Lutherstadt echt mooi en
Laat wat foto's volgen die spreken voor zich





















Morgen zal ik een lange blog schrijven over Stadt Jessen en mijn ontvangst en alles wat ik vergeten ben vandaag.
Het was even moeilijk een adres te vinden waar ik een mijn blog kon schrijven echter gevonden in een restaurant waar ik mij heb verwend .
Ik heb een pension gevonden bij iets oudere mensen net zoals naar Rome (Bludens)alles gedateerd met eigen kamer/badkamer/slaapkamer voor 16 euro.
Hij vroeg wel of ik direct kon afrekenen en contant want je weet maar nooit?
Ik zei helaas heb ik geen contant geld meer ,ik moet eerst pinnen ,okay je bent wel te vertrouwen. Er zit nog steeds iets Oost Duits in de mensen.
Vanmiddag onderweg trof een vrouw van 84 en heb hier een gesprek mee gevoerd van een 1/2 uur. Ik vroeg haar is nu beter dan voor die Wende, och nee zei ze , ik eet nu met zoveel boterhammen als vroeger wat wil me nog meer. Het andere verhaal houden jullie tegoed voor thuis.
Voor vandaag laat ik het hierbij ,morgen volgt de verrassing.

Morgen is feest in Duitsland alles ligt plat en Frans Jessen ook dus een rustdag en maak een rondgang door Stadt Jessen.

tot morgen

Frans


1 opmerking:

  1. Hoi Frans proficiat het is je weer gelukt. Hier hebben we ook nooit aan getwijfeld. Je hebt mooi weer gehad te zie aan de foto's van vandaag. Een mooie omgeving en morgen genieten van de stad Jessen.
    We horen nog wel wanneer je aan de terug reis gaat beginnen.
    En wat het gaat worden fiets of trein (grapje).
    Groetjes, Henk en Maria.

    BeantwoordenVerwijderen