vrijdag 25 april 2014

Dag 3 Gütersloh-Höxter

Hallo Volgers,

Gisteravond een lekkere lasagne gegeten met een wijntje erbij ,complimenten aan mijn gastvrouw Ulrike. Nog even een bijkomstigheid ik had van Bernhard 2 worstjes gekregen die nog al sterk gekruid waren en welke ik onderweg nog niet had opgegeten.Mijn gastvrouw Ulrike had een hondje (fox denk ik) met een goede neus voor worst en haalde deze uit mijn tas en ging ermee aan de haal en liet het zich goed smaken.
Na het eten een leuke conversatie over alles en nog wat en daarna het bed opgezocht want ik was een beetje total loss van de rit en duurde dan ook niet heel lang tot mijn kleppen dicht vielen.
Om 7 uur ging de wekker en begint het ritueel van aandoen en inpakken en alles fiets klaar maken.
Om 8 uur ontbijt en om 08.45 uur de fiets op richting Höxter voor een rit van 90 km op google maps echter dat valt anders uit.
De eerste 25 km weinig problemen echter toen viel mijn garmin uit wegens geheugen problemen en gelukkig had ik nog routeboek.
Onderweg een leuk kasteeltje gezien Jagdschloss Holte










Vervolgens weer verder op Europa Radweg R1 door bossen en vaak onverharde wegen (schotter) echter goed berijdbaar. Vandaag prachtig weer en constant zonder beenstukken gereden zodat mijn benen een kleurtje krijgen echter wel veel tegenwind vandaag. Helaas heb ik mij vandaag vaak verreden doordat ik bordjes miste en teveel op mijn Garmin vertrouwde welke mij waarschuwde als ik verkeerd reed. Wat heb je aan een apparaat wat niet naar behoren funtioneert.
Zo verder al zoekende op kaart en bordjes in Ems zag ik een Russisch soldatenkerkhof (65000 begraven)

















Veel massagraven daarom zie je bijna geen kruisen of grafstenen.








Van hieruit verder naar Detmold en dan naar Horn (ligt ook DLd) in deze passage heb ik weer een foutje gemaakt en een omweg gemaakt van 15 km.
Zo krijg ik de kilometers wel bijeen ,en denk vandaag zeker 30 km om gereden te hebben en dan wordt opeens de tijd krap. Ik moest mij namelijk voor 19.00 uur melden bij Jeugdherberg in Höxter en laat mij klokslag 19.00 uur aankomen.
De jeugdherberg ligt op een berg met stijging van 12% lengte 1 km en had onderweg al een paar flinke kuitenbijters gehad en glooiende wegen als in Zuid Limburg op en af.
Bij aankomst was dan ook het nekkie er helemaal vanaf.(total loss).Als verrassing heb ik de hele Jeugdherberg voor mij alleen.
Morgenvroeg komen ze mij ontbijt maken en kan doen en laten wat ik wil maar wat moet je alleen in zo'n gebouw.
Ik denk morgen een rustdag te nemen en de stad Höxter te bezichtigen.
Dus morgen meer details.

Groet
Frans



1 opmerking:

  1. Ha Frans,

    Het lijkt me een goed idee, om zaterdag een rustdag te nemen; je hebt al de nodige kilometers in de benen.
    De omgeving, waar je gisteren doorheen bent gefietst, ken ik nog wel uit mijn jonge jaren, toen ik daar oefende in militaire dienst: Paderborn, Horn, Detmold.
    Als je wat wilt gaan bekijken op je rustdag, kun je misschien eens naar het Hermanns Denkmal gaan vlakbij Detmold, of anders de Externsteine in Horn. Je hebt in ieder geval goed weer en het zou voorlopig nog goed blijven.
    Ik wens je nog veel fietsplezier en zorg maar dat we geen klachten krijgen !!

    Groetjes,
    Frans, Budel

    BeantwoordenVerwijderen