zondag 27 april 2014

Dag 5 Höxter-Goslar

Beste Volgers,

Ik begin nu mijn blog te schrijven onder het genot van een flesje wijn omdat ik denk hem verdiend te hebben.Men moet zich wat gunnen.
Na het ontbijt in Höxter om 08.45 uur vertrokken met betrokken hemel en lage bewolking na een nacht regen en onweer.
Het is niet koud dus niet te warm kleden.De eerste 20 km gingen langs de oever van de Weser heel mooi.




1eplaats Holzminden vevolgens Bevern,Stadtoldendorf,Lüthorst,Markoldendorf en dan Einbeck.
Alle kleine dorpjes ertussen laat ik achterwegen.
In Einbeck had ik gisteravond een slaapgelegenheid geregeld en wel in in een tuinhuis van een Dachgeber.In Einbeck arriveerde ik al om 12.30 uur en zou tot 18.00 uur moeten wachten alvorens ik terecht kon bij de Dachgeber .
In Einbeck een paar lekkere broodjes en koffie genuttigd. Op deze straat






Mooi stadje echter besloten toch door te rijden had pas goed 60 km gefietst.
Onderweg nog 2 broers uit Den Haag getroffen welke ook onderweg naar Berlijn waren.Na een leuke conversatie ze niet meer gezien of ik te snel of een andere weg.Zij gingen vanuit Berlijn met de trein naar huis dat geeft te denken om na te apen.(slappeling)
Vandaag doen in deze omgeving de kinderen de communie in alle dorpen iedereen op chique en feest in een uitbating.Schijnt hier heel belangrijk te zijn.
Van Einbeck naar Bad Gandersheim en toen barstte het onweer los en kon nog net onder een boom mijn regenkleding aan trekken. Na een kwartier schuilen toch maar besloten verder te fietsen ondanks bliksemflitsen en donderschlagen. Best eng op de fiets maar schuilen ging niet omdat er niets was dus door.
Bij een tankstation een fles water gekocht 3 euro en zei tegen de juffrouw of ze van pot gerukt was.Moet ik in het duits vertalen doe maar niet Frans. Na mijn gedorst gelest te hebben en nog een 2 broodjes verorberd te hebben verder.
Het onweer was een half uur wat minder echter toen ik mijn tocht weer voort zette begon het weer en nog harder dan voorheen en de ene bliksemschicht na de andere en pijpestelen.De afstand naar Goslar was nog 23 km.
Na 10 km stopte een VW bus langs de kant van de weg.Deze was mij al eens voorbij gereden. Er stapte een man van mijn leeftijd uit en vroeg waar gaat het naar toe. Ik zei naar de jeugdherberg in Goslar en zei spontaan dan breng ik je doe je fiets maar in de bus want ik vind het te gevaarlijk voor jou verder door dit weer te fietsen. Ik zei tegen hem wunderbar, wunderbar er zijn nog goeie mensen op deze aardbol(een andere zinssnede wil ik niet gebruiken).
In eerste instantie zei de man uit Lübeck
was ik voorbij gereden echter ik heb mij na enkele kilometers gedraaid want ik kon het van mijn hart verkrijgen je in deze omstandigheden verder te laten fietsen.
Hij bracht mij tot aan de Jeugdherberg en deze lag ook weer op een berg maar nu had ik er geen moeite mee.
Nadat ik ingecheckt had vertrok de man want hij wilde zeker weten of hier terecht kon anders had hij mij naar een andere gelegenheid gebracht.
Na een dankwoord mijnerzijds vertrok hij .
Wat een geluk vandaag mijn engelbewaarder zat op mijn schouder tijdens het fietsen.
Na een hete lekkere douche was ik weer het ventje.
Ik kon zelfs nog mee eten met de andere gasten. Eenvoudig maar wel lekker en dit keer geen lasagne.
Na het eten mijn was gedaan best veel en hoop ze droog te krijgen, de cv hoog gezet en raam open.
Helaas nu weer bij mijn begin aangeland het schrijven van mijn dagelijkse blog.
Van Goslar nog geen foto's die bewaar ik voor morgen.

Auf wiedersehn

Frans

3 opmerkingen:

  1. Hoi Frans,
    Lekker uitgerust.
    Toch nog behoorlijk wat extra kilometers.
    Hopelijk laat deGarmin je niet teveel in de
    steek.
    Het slechte eten valt tegen.Niet gewend
    van de Duitsers.
    Ik ben benieuwd wanneer je voor het eerst Eisbein voorgeschoteld krijgt.



    Tjuss, Har.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daag frans, besse weer op paad? Heurdje ut van vader vestjens dae is dich noe. Auch aan ut volge.
    Dae baet noe eine tablett gekochtj!!!
    Groete oet hertje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heytse bedoel ich.veul geluk en energy gewinstj van os allemaol!!!

    BeantwoordenVerwijderen