maandag 28 april 2014

Dag 6 Goslar-Thale

Hallo Volgers,

Ik begin nu voor 2de keer blog dag 6 te schrijven omdat ik hem per ongeluk heb gewist en niet tussentijds heb opgeslagen. Ja een beetje dom.Een nieuw begin.
Na het schrijven van mijn blog gisteravond met een flesje wijn erbij veel inspiratie vooral met de nadruk op veel.



In ieder geval heeft het flesje wijn mij een redelijke nachtrust bezorgd.



Om 07.00 uur ging de wekker ,opstaan en douchen en was opruimen en mijn tassen startlaar gemaakt.
Om 07.45 kan ik terecht voor het ontbijt en waar ik de motor weer met brandstof heb gevuld voor een pittige rit. Dit kan helaas niet op het ontbijtje wat ik thuis gebruik dus flink gebunkerd.
Vanuit de jeugdherberg zat ik direct op R1 en kan de Rammelsberg vervolgen.
Dit is een klim van 6 km over onverharde wegen welke door de regen van gisteren zeer zwaar lopen.





De eerste grote stad waar ik voorbij kom is Bad Harzburg na 20 km bos en landwegen.



Vervolgens via Westerode naar Ilsenburg dit was een zeer zwaar stijgend stuk leek op geniepig vals plat 20 km lang.Ik rij liever de Alpe du Hues op.
Het stadje Ilsenburg is mooi





Het is precies 12.00 uur en mijn inwendige mens heeft wel trek.
In Duitsland heb je vaak gelegenheden hetgeen een combinatie is van bakker met slager en zit en eet mogelijkheid tegen redelijke prijs. Voor een prijs van 7 euro heb je alles erop eraan. Dus heb ik mij de tijd genomen en een maaltijd laten serveren met koffie en taart na.
Na het eten mijn rit vervolgd van ilsenburg naar Wernigerode ook dit gedeelte weer deels door een bos.In Wernigerode zag ik oude locomotieven





Via Benzingerrode ,Heimburg naar Michaelstein waar een klooster gevestigd is


Onderweg kwam ik ook nog een leuk kerkje tegen



Even iets anders in de Harz is op 30 april Heks verbranden en heel veel huizen hebben een heks voor de deur gezet of er binnen ook een woont weet ik niet.
Maar heel vrouwen verkleedden zich op 30 april in Heks en bouwen een flink feestje waarna symbolisch de heksenpoppen worden verbrand.
Vervolgens ging de de rit naar Blankenburg aparte huizen





Daarna Cattenstedt,Wienrode, Benneckenrode en dan Thale hier heb ik ook gereserveerd in de jeugdherberg en wederom lag deze op een berg.Thale is echt een attractie zoals Valkenburg en was dit ook in DDR tijd al.
Enkele foto's bij de jeugdherg












Verder niet veel nieuws ,weer redelijk en morgen zien we verder.
Ik schat een kleine 180 km van Stadt Jessen nog verwijderd te zijn dus binnen 2 dagen ?
tot morgen

Frans

1 opmerking:

  1. Hoi Frans,
    Het gaat al hard naar de stad Jessen toe.
    Hopelijk houdt je het droog hier in Horn regent het.
    Nog even doorbijten met niet al te veel hoogte verschil of nog erger dat vals plat.
    Het is een mooie omgeving te zien aan je mooi foto's.

    Nog veel fiets plezier en groetjes,
    Henk en Maria

    BeantwoordenVerwijderen