woensdag 22 april 2015

Dag 2 Ulvenhout- Vlissingen

Hallo Volgers,

Na een ontbijtje met de gastvrouw en dochter op tijd vertrokken.
Bij de fietsbrug in Ulvenhout moest ik een foto maken voor bewijs om de oorkonde te krijgen van Rondje Nederland.
 Dit moet op nog een
5 tal plekken gebeuren.Van hieruit richting Door het Mastbosch richting Rijsbergen via Pannehoef naar de Abdij (Trappist wordt hier gebrouwen ) echter voor een biertje nog te vroeg.Verder richting Wouwse Plantage en Bergen op Zoom.

In Woensdrecht een koffie met appeltaart genuttigd met 2 andere fietsers.
Een van de mannen was bekend met burgermeester Heymans van Weert die voorheen ook burger was in Haelen. Bijkomstigheid is dat deze burger het huis heeft verkocht aan mijn dochter Maud en wij nu een huis verder wonen.
Vervolgens richting Bath van hieruit langs het water tot Kruiningen.
Over de sluis weer langs de Schelde waar grote Zeeschepen richting Antwerpen of buitengaats varen.
Tot Gravenpolder langs de Schelde en op zandplaten zag je robben liggen.

Van Gravenpolder tot Nieuwdorp door de polder. Vervolgens weer langs de Schelde tot Vlissingen. Op het Raadhuisplein in Vlissingen een slaapplek geregeld. Uniek plekje met eigen kamertje en met douche en toiletgelegenheid. In het keukentje mijn eigen potje warm gemaakt met een lekker toetje.
Daarna enkele biertjes gedronken die ik wel verdiend heb na een tocht van 140 km. In eerste instantie wilde ik niet zoveel kilometers maken echter door het koude weer ben ik maar blijven fietsen weer voor een terras was het hier niet .

Tegen 17.00 uur begon het zonnetje te schijnen dus te laat.
Foto's kan ik nog steeds niet invoegen in mijn blog.
Ik blijf het proberen.
Tot morgen


Frans













- Posted using BlogPress from my iPad

Location:Vlissingen

2 opmerkingen:

  1. Hoi Frans,
    Jammer dat het zo koud was gisteren maar er komen een paar mooie dagen met hogere temperaturen.
    De plaatsen waar je geweest bent komen ons heel bekend voor in het Zeeuwse.
    Sluis Hansweert, Kringen was het kantoor waar Henk heeft gewerkt rijkswaterstaat en in Gravenpolder hebben we gewoond.
    Veel succes en mooi weer.
    Groetjes, Henk en Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Frans,
    Jammer dat het zo koud was gisteren maar er komen een paar mooie dagen met hogere temperaturen.
    De plaatsen waar je geweest bent komen ons heel bekend voor in het Zeeuwse.
    Sluis Hansweert, Kringen was het kantoor waar Henk heeft gewerkt rijkswaterstaat en in Gravenpolder hebben we gewoond.
    Veel succes en mooi weer.
    Groetjes, Henk en Maria

    BeantwoordenVerwijderen