woensdag 29 april 2015

Dag 9 Coevorden - Enschede

Hallo Volgers,

Vanmorgen wat later de deur uit dan gebruikelijk omdat mijn gastvrouw nog even wat wou praten waartegen geen bezwaar. Het was 09.15 uur richting Hardenberg,Rheeze,Diffelen,Mariƫnberg,Beerze en Ommen.
Allemaal rustige wegen met mooie huizen en boerderijen. In Ommen was even bekend terrein omdat we vorig jaar hier op vakantie waren dus deze omgeving was bekend terrein. Nu verder naar Den Ham en vervolgens Vroomshoop. In Vroomshoop in de Super-Coop een bak koffie met croissantjes gegeten. Vervolgens verder naar Daalerveen,Westerhaar,Vriezenveensewijk.Zoals jullie zien aan de plaatsnamen fiets ik langs een kanaal of te wel vroeger veengebied. Een natuurgebied met bijna een oppervlakte 10000 ha genoemd de Engbertsdijkvenen. Van hieruit naar Geesteren waar ik een kloek mooie kippen zag waarvan foto. Met vrouw des huizes van de kippen een praatje gemaakt.

Vervolgens naar Tubbergen, Ootmarsum,Denekamp door het Lutterzand tot Lutte een mooi natuurgebied.Van hieruit naar Lonneker waar ik de inwendige mens heb versterk mijn avondeten en tegelijkertijd ben gaan bellen om een slaapgelegenheid in Enschede. Ook hier een vrouw aan de lijn die mij onderdak wilde verschaffen.Na enige uitleg wist ik ongeveer waar ik moest zijn in Enschede. In ieder geval voorbij de Universiteit Twente en dan eerste verkeerslicht linksaf en weer links dan kwam je in de buurt van hemellichamen zoals sterren en planeten. 
Ik moest in de Polluxstraat zijn echter wist niet dat dit iets met sterren had te maken. Na kennis gemaakt te hebben met een kop koffie en een praatje ben ik mij gaan opfrissen. Het was een dag van kou en wind en geen zon gezien en veel kilometers. Wat moet je met zo'n troosteloze dag "fietsen" en niet teveel stoppen te koud brrrrrrr.
Morgen wordt het weer slechter , regen is de voorspelling en moet of wil door de Achterhoek naar Arnhem.
Hopelijk valt het mee wat de regen betreft , ik kan het helaas niet veranderen echter wat zonneschijn is aangenamer. Deze blog wegschrijven kan helaas niet bij mijn gastvrouw haar wifi werkt niet ?
Dus moet ik nog even buiten de deur om een adres te zoeken waar ik mijn blog het net kan inzenden.
Misschien gaat het vandaag nog lukken zo niet morgen ?

Tot morgen

Frans


- Posted using BlogPress from my iPad

Location:Enschede

Geen opmerkingen:

Een reactie posten