dinsdag 28 april 2015

Groningen - Coevorden dag 8

Hallo Volgers,

Mijn gastvrouw ging vandaag naar Amsterdam waar ze enkele musea gaat bezoeken.
Dus op tijd vertrekken, gelukkig kon ik makkelijk de route oppikken deze ging deels over het Pieterpad. De eerste plaats Paterswolde ,Glimmen en vervolgens Zuidlaren.


De route ging door Drentse bossen en paden, heel erg mooi. Vervolgens Zeegse,Gasteren, Ballo.Toen ik Rolde naderde merkte ik een hobbel in mijn achterwiel zag in eerste instantie niets echter buiten Rolde vertrouwde ik de zaak niet. Nogmaals een inspectie en zag een grote scheur in zijkant van de buitenband waar binnenband al uitkwam.
Dus verder rijden leek mij niet verstandig want ik ging een gebied in waar de eerste 15 km geen dorp of stad was.

Dus besloot ik terug naar Rolde te rijden daar was een fietsenmaker die perfect mijn wiel heeft gerepareerd intussen bij de bakker koffie met gedronken en een paar broodjes voor onderweg.
Vervolgens naar Bronneger hier ligt het grootste hunebed.In Borger is het hunebed museum . Vervolgens naar Exloo, Odoorn ,Valthe en dan richting Emmen. Hier begint het te regenen ,onweer en hagel. Even schuilen en mijn broodjes genuttigd.

Maar het bleef regenen dus besloot ik maar mijn regenkleding aan te trekken. Van Emmen naar Erm, hier een cafe opgezocht om te bellen voor een slaapplek. Na enkele telefoontjes had ik gelukkig weer een gelegenheid. Wat heb ik weer getroffen ,ook hier een aparte kamer met tv en alle faciliteiten. Wegens goede afloop vandaag maar een flesje wijn gekocht om deze nu te gaan nuttigen.
Zo kan ik de ontberingen van kou en dergelijke een beetje verzachten tenslotte mag dit weleens gebeuren of niet soms?
Ik ga nu afronden anders krijg de fles wijn niet op !!!!!!!!.
Tot morgen

Frans



- Posted using BlogPress from my iPad

Location:Coevorden

2 opmerkingen:

  1. Hoi Frans,
    Heeft je flesje wijn gesmaakt en ben benieuwd hoe je benen vandaag zijn geweest.
    Als je zo Door fiets ben nog voor het weekend thuis.
    Het gaat weer als een trein (maar dan op de fiets ) ondanks de kou en de regen.
    nog veel fiets succes en groetjes,
    Henk en Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Frans,
    Heeft je flesje wijn gesmaakt en ben benieuwd hoe je benen vandaag zijn geweest.
    Als je zo Door fiets ben nog voor het weekend thuis.
    Het gaat weer als een trein (maar dan op de fiets ) ondanks de kou en de regen.
    nog veel fiets succes en groetjes,
    Henk en Maria

    BeantwoordenVerwijderen