donderdag 23 april 2015

Dag 3 Vlissingen-Hoek van Holland

Hallo volgers,

Mijn teller staat inmiddels al op 420 km en zit nu te schrijven in Hoek van Holland. Vanmorgen om 08.30 uur vertrokken in Vlissingen.
Na een voortreffelijk ontbijtje geserveerd door mijn gastheer meneer Huvers.
Ik had het getroffen een kamer met douche en toilet meer privacy kan een mens zich niet wensen.
Dit alles maakte de moeite om het adres te vinden in Vlissingen in een keer goed. Al met al een uur mee bezig geweest en dat na een inspannende tour van 140 km.

Vanuit Vlissingen richting Breezand langs de kust ,het Veerse Meer over naar Noord Beveland en dan via de Stormvloedkering (Neeltje Jans) naar Schouwen-Duivenland langs de kust naar Renesse en bij Scharendijke over het Grevelingen meer naar Goeree daarna bij Havenhoofd over naar Voorne tot Oostvoorne over naar de Maasvlakte.

De Maasvlakte een groot industrieterrein en havens tot eindpunt waar een veerpont je naar Hoek van Holland brengt.

Een kleine anekdote tijdens het wachten op de veerpont zat een mevrouw in het wachthuisje waarmee ik in gesprek kwam.

Toevallig was deze mevrouw ook bezig met een fietstocht en zij bezocht ook adressen van vrienden op de fiets. Zij had al een adres geregeld in Hoek van Holland. Brutaal heb ik gevraagd welk adres hebt u zodat ik niet hetzelfde adres ga bellen. In het boek zag ik dat deze vrienden 2 kamers ter beschikking stelden. Zodoende dat zelfde adres gebeld en warempel ik kon daar ook terecht.Samen zijn we naar het adres gereden waar we ontvangen werden met een kop thee en een muffin.
Een mooi gastgezin in een nieuwe woning, perfect geregeld.
Met mijn tijdelijke fietspartner zijn we samen een hapje gaan eten en natuurlijk een wijntje erbij. Een mens moet zich af en toe een beetje verwennen of niet soms?
Bij terugkomst in het gastgezin mij een kop koffie gemaakt en begonnen deze blog te schrijven en zie hierboven het resultaat.
Hier moeten jullie het vandaag meedoen.
Tot morgen

Frans



- Posted using BlogPress from my iPad

Location:Hoek van Holland

1 opmerking:

  1. Hoi Frans,
    Wat leuk en toevallig om een collega fietser te treffen. Waar je nu gaat fietsen (Neeltje Jans en de Maasvlakte) kan het meestal fors waaien. Maar daar ben je zeker op getraind. Heel veel succes en vooral veel fietsplezier wensen wij jou toe.
    Groeten uit Horn van Har en Christien.

    BeantwoordenVerwijderen