vrijdag 24 april 2015

Dag 4 Hoek van Holland - Egmond aan Zee

Hallo Volgers,

Vandaag een zonnetje aan de hemel echter toch iets te koud voor de blote benen.
Vandaag eerst wat onderhoud aan mijn bike moeten verrichten zoals smeren en positie van tassen iets moeten wijzigen i.v.m. stabiliteit van mijn fiets.
Na een lekker ontbijtje geserveerd door de gastheer des huizes omdat deze vrij was klaar voor vertrek.
Omstreeks 09.00 uur vertrek en mijn mede fietster was reeds onderweg echter
na 20 minuten haalde ik haar in en ben met haar een eind meegefietst.
Na een uurtje heb ik afscheid genomen en ben op mijn tempo door gefietst.

Op een gegeven moment klopte mij iemand op mijn schouder met name Frits een wielrenner van een jaar 72. Hij vroeg waar gaat de reis heen. Toen ik hem vertelde dat ik vandaag tot Egmond wilde fietsen stelde hij voor mij te vergezellen tot aan de veerpont van IJmuiden naar Velzen-Noord. In Zandvoort in de nabijheid van het auto circuit was een koffiecafeetje waar alle renners uit de buurt een bakkie kwamen doen.

Frits trakteerde en op het terras trof ik nog een paar oude profs uit de tijd van Harrie Stevens en Wim Schepers (Limburgers waarmee ze vroeger gefietst hadden ).
Na de koffie op weg naar Bloemendaal en wel naar het beroemde " kopje van Bloemendaal" de beroemdste berg in Noord-Holland.
Na deze pukkel genomen te hebben 50 meter hoog richting IJmuiden tot aan de veerpont. Hier afscheid genomen van Frits.

Tot Egmond is het nog 30 kilometer zodat ik om 15.45 uur reeds aankwam.
Ik had gehoord dat in Egmond een Stayokay (jeugdherberg) was en heb daar voor een keer een slaapgelegenheid geregeld.
Inmiddels hier ook gegeten en schrijf na het eten dit bovenstaand geneuzel.
Ik hoor hier dat het weer morgen slechter wordt en wel 70% kans op regen.
Ondanks mindere weersomstandigheden wil ik naar Den Helder fietsen en daar oversteken naar Tessel en daar nog een rondje fietsen.
Op Texel wil overnachten en de volgende dag de afsluitdijk over richting Friesland.
Dus even tot morgen wachten dan horen jullie of mijn plannen werkelijkheid zijn geworden. Mijn teller staat al ruim boven 520 km.
Met foto's wil het nog niet , foto geheugen is te vol en moet een groot aantal foto's verwijderen. Dit ga ik nu doen dus tot morgen.

Frans










- Posted using BlogPress from my iPad

Location:Herenweg,Bergen,Nederland

2 opmerkingen:

  1. Hoi Frans, Jammer dat het nog zo koud aanvoelde maar gelukkig scheen het zonnetje. Hoop voor vandaag dat je het een beetje droog houdt, in Horn spettert het af en toe. Nog veel succes en dat het weer een beetje mee werkt.
    Groetjes Henk en Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Frans, Jammer dat het nog zo koud aanvoelde maar gelukkig scheen het zonnetje. Hoop voor vandaag dat je het een beetje droog houdt, in Horn spettert het af en toe. Nog veel succes en dat het weer een beetje mee werkt.
    Groetjes Henk en Maria

    BeantwoordenVerwijderen