zaterdag 25 april 2015

Egmond - Den Helder- Den Burg Texel dag 5

Hallo volgers,

Inmiddels 17.00 uur en al helemaal klaar voor avondeten.
Alles ging vandaag voor de wind letterlijk en figuurlijk.
Om 08.45 uur in Egmond vertrokken met bewolkt regenachtig weer dus regenkleding , spetteren zoals een van mijn volgers het uitdrukt maar genoeg om nat te worden .
Wind mee naar Den Helder af en toe snelheden dik in de dertig richting Bergen
Schoorl , Groet en nog enkele plaatsen door het duin gebied op en af kleine klimmetjes in de duinen een prachtig landschap. Limburg is mooi maar dit is ook apart. Tot Petten en dan naar Callantsoog met gedachte dat ik mijn vrouw even moet bellen want aan Callantsoog hebben we vakantie herinneringen.

Bij de bakker koffie gedronken met een roombroodje lekker !!!!! natuurlijk niet te vergelijken met vlaai.
Ik moest Jeanne even vertellen wat mij in de Stayokay is overkomen.In deze gelegenheden kan je het treffen dat je een of meerdere kamergenoten hebt.
Nou ik had er eentje uit Amsterdam hij kwam een weekendje tango dansen in Egmond. Ik lag er om 22.30 uur in na een flinke inspanning inmiddels al ruim 500 km gefietst.
Mijn kamergenoot kwam omstreeks 23.00 uur en lag binnen het kwartier helemaal bewusteloos maar toen begon het.
Het leek of een Harley Davidson startte en maar steeds gas bleef geven.
Dit monotoom geluid met af en toe een weigering en dan weer heftig heb ik mij 2 uur aangehoord en het werd niet minder.
Ik dacht hij moet toch allang in Amsterdam zijn met de Harley maar nee hoor.
Uiteindelijk ben om 01.15 uur naar de receptie gegaan met de vraag of er een mogelijkheid was om te verkassen.
Dit heb ik voor mekaar gekregen ,met mijn hele handel verhuist naar een kamer voor mij helemaal alleen. Deze verhuizing nam wel 30 minuten in beslag van mijn broodnodige nachtrust maar dat had ik graag voor over.
Nou dit verhaaltje moest ik toch even kwijt aan Jeanne.
Nu verder met mijn reis, van Callantsoog naar Den Helder een ritje wat ik ook al in vakantie had gedaan dus bekend terrein.

Tegen 12.00 uur bereikte ik de veerboot naar Texel, de overtocht duurde circa 30 minuten. Op de boot had ik al gebeld met de Stayokay in Den Burg voor een slaapplekje. Gelukkig was er plaats echter de kamer delen met 2 andere personen. Ik zei tegen de medewerker dat het geen probleem mits het vrouwelijke personen zijn ,want uit ervaring snurken vrouwen minder, GRAPJE.

Vanaf veerboot zijn het 8 km naar Den Burg. Na inchecken en mijn slaapplek geïnstalleerd te hebben ben ik een rondje Tessel gaan doen.Gelukkig was het droog echter een windkracht van plus minus 5 voor Tesselse begrippen nog aan de lage kant. Langs de buitenkant van het eiland is het mooi, binnen is het een polder landschap.Dus ook weer een duin landschap en dat ik de afgelopen 3 dagen ook gezien met al zijn variaties. Dus genoeg na een rondje van 2 uur.

Daarna nog een wasje gedaan zelf en kleding wat af en toe moet gebeuren.
Nu zit ik in de buurt van de bar deze blog te schrijven en ga nu eindigen want om 18.00 uur wordt het eten geserveerd.
Morgen terug naar de vaste wal Den Helder richting afsluitdijk naar Friesland.

tot morgen

Frans






- Posted using BlogPress from my iPad

Location:Texel Stayokay Den Burg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten