donderdag 30 april 2015

Dag 10 Enschede-Arnhem

Hallo Volgers,

Het einde komt langzaam in zicht nog 2 dagen in ieder geval morgen bereik ik mijn provincie Limburg en dat voelt al een beetje thuis.
Gelukkig was het mij nog gelukt mijn blog van gisteren te verzenden.
Het heeft wel enige moeite gekost ,ik moest er ongeveer 4 km voor lopen en wel tot aan het FC Twente stadion. In het daarbij gelegen Cine - centrum is free wifi.
Vanmorgen om precies 08.30 uur vertrokken richting Usselo,Boekelo en verder richting Haaksbergen. In deze buurt moet de Bommelas liggen waarvan ik een foto moest maken voor mijn oorkonde. Echter dit punt gemist. Vanaf hier ging het een beetje fout tot Barchem heb ik inderdaad wat liggen klooien. Uiteindelijk weer letterlijk op het rechte pad gekomen. In Vorden aangekomen een terrasje gepikt ,koffie met, en het zonnetje liet zich voor het eerst zien.

Tot nu toe slechts dreigende wolken massa's gezien met af toe een bui waar ik slechts het staartje van meepakte. Nu verder naar Wichmond , Brummen,Dieren,de Steeg en tenslotte via de Posbank naar Rozendaal en vervolgens richting Arnhem.

In Arnhem werd ik door een jonge dame met fiets naar de Stayokay geleid.
Dat scheelt in ieder geval veel zoekwerk en ergernis.Dat laatste komt voor bij verkeerd rijden en iets niet kunnen vinden.
Na een lekkere douche een chinees opgezocht welke ik opgegeten heb dus dat is weer een minder.
Nu zit ik aan de bar dit gekrabbel neer te schrijven uiteraard onder het genot van een Bavaria 1,2 ,3 en verder zwijgen we.
Morgen probeer ik tot Well of Wanssum te fietsen en zaterdag de laatste etappe tot Haelen.
Vandaag door mooie bossen en paden gefietst met afwisselende oude boerderijtjes en mooi verbouwde boerderijen. Van Twente naar de Achterhoek en vervolgens de Veluwe. Dus 3 gebieden van Nederland met alle hun eigen karakteristiek. Kwam ook langs de Grolsch brouwerij en heb de verleiding kunnen weerstaan niet aan te gaan.

Nog steeds jammer dat ik geen foto's kan bijsluiten maar dat gaat zeker nog gebeuren al is het thuis.Jullie lezen dan maar nogmaals mijn blog met foto's .
Zo dat is weer voldoende voor vandaag.
Tot morgen
Frans

Foto's inmidels bijgesloten 



- Posted using BlogPress from my iPad

Location:Wagnerlaan,Arnhem,Nederland

2 opmerkingen:

  1. Hoi Frans,
    Wat is jammer van het weer, nog even door bijten.
    Nog een paar dagen dan lekker op vakantie met Jeanne naar warmte en zon.
    Maar dat heb je ook al als je bij Jeanne bent.
    Nog twee dagen schreef je maar we zouden er niets van staan te kijken als je op de Limburg bodem bent dat de fiets door naar Haelen fiets
    Nog veel fiets plezier met een beetje goed weer hopen we.
    Groetjes Henk en Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Frans,
    Wat is jammer van het weer, nog even door bijten.
    Nog een paar dagen dan lekker op vakantie met Jeanne naar warmte en zon.
    Maar dat heb je ook al als je bij Jeanne bent.
    Nog twee dagen schreef je maar we zouden er niets van staan te kijken als je op de Limburg bodem bent dat de fiets door naar Haelen fiets
    Nog veel fiets plezier met een beetje goed weer hopen we.
    Groetjes Henk en Maria

    BeantwoordenVerwijderen