vrijdag 17 juni 2016

Fau-en-Montagne-Pont-d'Ain 110 km

Ik kijk vanmorgen vanuit mijn verblijf maar buiten en zie een zwarte hemel. Daar wordt je in eerste instantie niet vrolijk van maar wat doe je eraan.
Alles ingepakt en naar de auberge voor het petit dejeuner tevens zou de gastvrouw of echtgenote zorgen voor verbinding met het internet. Het lukt waarempel ook nog.
De blog van gisteravond verzonden.
Na het ontbijt krijg van de gastheer ook nog 2 pain du chocolat voor onderweg. Echt een goed kereltje, jammer dat ik geen foto van hem heb gemaakt. De hartige taart van gisteren heb niet helemaal
op, de rest bewaard  voor vanavond (ze was nog lekkerder dan gisteren.)
Startklaar en weg ben ik, optimist zonder regenkleding alleen vest omdat het fris is. Na 10 km begint het al lichtjes te regenen, en steeds harder mijn vest wordt top zwaar. Gauw het regenjasje aan ,voor de echte regenkleding niet mogelijk in de stromende regen. Het eerst volgende dorp Châtillon daar staat een bushuisje. Het begint nu echt te hozen een complete wolkbreuk. Alle natte spullen uit en de regenkleding aan echter te hevig om te vertrekken.
Dus minstens 45 minuten gewacht zodat het ergste is gevallen.
Weer vertrokken met lichte regen echter na 15 minuten begint jet weer fiks, toch maar door fietsen ,ik ben er beter tegen bestand maar prettig is het niet. Inmiddels is het al rond 12 uur en hoort op en een bleek zonnetje komt er door. Mijn regenkleding houd ik voor de zekerheid aan.
Om 13.15 uur ben ik Mesnois en besluit me van mijn regenkleding te ontdoen, optimist.
Dit is lekkerder fietsen en weer verder. Ik rij richting Clervaux sur Lac en mis hier een afslag waardoor ik van de route kom. Mijn  navigatie zegt al de hele dag maak een U-bocht ,die wil naar huis.
Dit foutje kan ik via een andere weg redelijk goed herstellen en maakt volgens mij inkilometers niets uit.
Hier liggen tal van meren en wel de grootste van Frankrijk.

La Tour du Meix.
Lac du Vouglans en de barrage.
In Onoz bereik ik het hoogste punt van de route ,klimmen en nog eens klimmen.
Dit is water wat naar beneden komt na de rivier de l'Ain.
Even later kom ik man en vrouw tegen zij rijden de route in tegenover gestelde richting en vertellen alleen maar goed weer te hebben gehad.
Dus ik hoop nu ik  ook het zuiden in rij beter weer krijg. Mijn doel bereik ik niet door de regen dus langszaam maar uitkijken naar slaapgelegenheid.
In Neuville-s/Ain is een Intermarche en doe wat inkopen en eet 2 bakjes rijstebrij ,banaan en een broodje en een liter orangina.
Hier knap ik van op en weer verder.
Intussen nog voorbij gekomen aan een Massief
In Pont d'Ain is een hotel volgens het boekje en het is inmiddels 18.00 uur. Ik besluit dit te nemen want mijn doel ligt nog 30 km verder.
Vandaag ben ik aan week 2 begonnen en bijna 1000 km gefietst, niet slecht.
Door de dag dacht ik vaak waar ben je eigenlijk mee bezig, dit afzien ,door regen en wind.
Vandaag ook nog windkracht 4/5 en het bergaf rijden  viel weg tegen de wind.
 Dus dat voordeel had ik ook niet dus elk nadeel heeft zijn voordeel ging niet op.
Verder nieuws de zonnebrand heb ik nog niet gebruikt misschien vanaf morgen, ha ,ha.
Op dit moment is er regen en onweer en de voorspelling voor is niet beter.
Ik ga ermee stoppen ,volgers anders blijf ik aan het zeiveren.
Tot morgen

1 opmerking:

  1. Frans wat is dat toch hoeveel regen jij al hebt gehad.
    Het zal toch een keer ophouden. Ik wens je veel zon en succes vandaag. Groetjes uit een regenachtig Horn

    BeantwoordenVerwijderen