woensdag 15 juni 2016

Valfroicourt-Marnay 170 km

Hallo volgers,
Hier ben ik weer vandaag vanuit Marnay,het is nu 21.00 uur en begin mijn belevenissen van vandaag op de blog te schrijven.
Vertrekpunt 4 km verder dan mijn eindpunt van gisteren daar was de chambre d'hotes.
Nog gekekeen naar de match Portugal-Ijsland  echter  de kleppen vielen af toe dicht tijdens de wedstrijd. Een goede nacht gehad ondanks dat het de hele nacht heeft geregend.
s'Morgens eerst kijken hoe is het buiten, droog dan weet ik wat ik aan moet trekken, vooralsnog besluit ik geen regenkleding aan te doen alleen mijn klein regenjasje steek achter in mijn zak ( van tricot). Na ontbijt en afscheid van de gastvrouw vertrek ik om 08.30 uur precies met de doelstelling Marnay 170 km. Het weer kan alle kanten uit , een bleek zonnetje en donkere hemels en af toe een spat regen. De gastvrouw heeft mij een route gegeven welke iets korter is dan terugrijden naar het punt van gisteren en ik hoef niet over de drukke verkeersweg. In Darney heb ik weer aansluiting op het routeboekje. Tot Amance kom ik in het departement Haute-Saone ,hier wordt het iets vlakker, alleen heb ik met windkracht 4 ook nog af te rekenen. Dus buiten klimmen ook nog wind tegen en af en toe een fikse bui echter niet erg genoeg om de regenkleding aan te trekken.
In Amance tref ik een Duitser die uit zuiden komt en heeft 7 dagen mistral tegen gehad, snelheid 5 km.
Na een praatje bij het plaaatselijke winkeltje een beetje de inwendige mens versterkt weer verder.
In Port-s/Saône moet de alternatieve route nemen omdat het pad  naast de rivier niet meer bestaat wegens overstromingen. Zie een aantal foto's

Diverse wegen route barre.
Het is 13.30 uur even Moos bellen vandaag 7 jaar geworden, hij praat nederlands tegen mij.
Ik zeg tegen hem praat maar plat ook al ben ik Frankrijk en krijg een uitnodigingvoor het grote mens feestje, helaas ben ik er niet bij .
In Soing kom ik weer op de route daar is regenvariant ten einde en wat staat daar de eifeltoren. De foto is genomen door een franse mevrouw en ik sta er zelfs niet op en toren maar half. Excuse moi zegt ze ik heb wat aan mijn ogen ,nou ja dat is duidelijk !!!!!

 
In St. Gand is een super nog even wat banaan kopen en een colatje als oppepper.
Naar Marnay is nog 25 km.

La Chapelle -St Quillain

 In tussen kwam ik nog enkele fietsers tegen ,bonne route en verder.
De duitser had mij verteld dat in Marnay wegens de wateroverlast grote tenten op het droge gedeelte
waren gezet met bedden daar je eigen tent nergens meer kon staan. Nou maar afwachten tot plaats van bestemming.
In Marnay tegen 18.00 uur aangekomen doorgereden naar de camping en wat zag ik fermé.
Waarom,daarom
Dus terug naar het dorp en direct kwam iemand op mij af, een fietser uit Utrecht en tipte mij neem hier tegenover het hotelletje goedkoop en kunt dadelijk eten.
Die raad heb ik niet in de wind geslagen en direct werk van gemaakt.
De kamer is eenvoudig en goed, lekkere douche en eten perfect.
Dit hebben we natuurlijk gezamenlijk gedaan, hij vertelde zijn story en ik de mijne.
Wil je meer weten dan kan dat later nog. Inmiddels 09.45 uur dus ik ga afsluiten.
Ik heb vandaag boekje deel 1 afgesloten en begin morgen aan deel 2 en 770 km op teller.
Iets meer kilometers dan het boekje aangeeft echter dat zijn jullie inmiddels van mij gewend
Tot morgen
Frans de kilometervreter.
 

3 opmerkingen:

  1. Hallo Frans,
    Alweer bijna een week onderweg in alle weersomstandigheden en met de nodige materiaalpech ! Maar bij het lezen van je blogs merk ik je helemaal in je element bent en ten volle van je fietstocht geniet.
    Vanuit Echt wensen we je een verdere " bon voyage " en groeten van
    Sonja, Henk, Quint & Bente.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Frans eindelijk een beetje zon, dat is ook te zien op de foto's. Boekje 1 is dicht met veel regen en pech aan de fiets punt er achter. En nu boekje 2 hopen op Veel zonneschijn en zonder pech voor je. Nog gefeliciteerd met je kleinzoon zijn verjaardag.
    Groetjes en succes van ons ui Horn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Frans eindelijk een beetje zon, dat is ook te zien op de foto's. Boekje 1 is dicht met veel regen en pech aan de fiets punt er achter. En nu boekje 2 hopen op Veel zonneschijn en zonder pech voor je. Nog gefeliciteerd met je kleinzoon zijn verjaardag.
    Groetjes en succes van ons ui Horn

    BeantwoordenVerwijderen