maandag 13 juni 2016

Volstroff-Lunéville 140 km

Zoals jullie gezien hebben werd het een nacht in de tent. ik had alles op tijd klaar voor de regen.
Daarna een lekkere douche. Op de camping kwam ook een stel uit Almaar aan wat dezelfde route aan het fietsen is. Zij hadden wat meer tijd dan ik, 4,5 week inmiddels waren ze al een week onderweg .
Zij gaan tot Montpellier en met de vlieger naar huis. Ze vinden het erg zwaar en willen een stuk met trein doen om nog een paar dagen aan zee te kunnen vertoeven. Daar in tegen moet ik het in 14 dagen klaren dus elke dag kachelen ( volle bak) om 24 juni in Vias an te komen.
Na een nacht vol met plens buien niet erg goed geslapen door het gekletter op het tentzeil.
De hele nacht regen wat zal de morgen brengen? Om zeven ging de wekker en nu alles inpakken volgens systeem zonder dat spullen nat worden. Na een half uur alles ingepakt in de tent, nu buiten in de blubber. De tent naar de afwasruimte gebracht om ze daar te vouwen en in te pakken.
Om 09.45 alles fietsklaar en van het stel uit Alkmaar afscheid genomen en bonne voyages gewenst.
Na mijn brood opgehaald te hebben bij de receptiej werd ik achterna gezeten door 2 geiten die zin hadden in mijn baqette. Dus gauw er tussen uit tot de uitgang en het begon hard te regenen.
Hier stond een huisje waar ik alsnog koos voor regenkleding. Ik was te optimistich geweest.
Regen kleding aan en starten maar. Mijn schema is tot Lunéville rijden een fikse rit over een troosteloos landschap Lotharingen glooiend op en af met beklimmingen van 5 tot 20 %. Kapotmakerij.
In de dorpjes is niks geen winkel geen cafe om koffie te drinken echt troosteloos.
Een missionares kan hier nog werk verrichten.
Na eerste wereldoorlog heeft de franse regering geprobeerd de regio door premies mensen naar deze streek te lokken zodat dat het weer bewoond wordt. Dit hebben boeren gedaan en arbeiders in de industrie die zich hier is gaan vestigen.
Maar ondanks deze pogingen is het een streek waar je niet wilt wonen, wat hebben wij het goed dat niet 30 km moet rijdenh voor je boodschappen. Genoeg over de streek in Chateau-Salins is een dorp waar winkels zijn . In de super van alles ingeslagen om de inwendige mens van zijn behoefte te voorzien. Na dit middagmaal verobberd te hebben mij ontdaan van mijn regenkleding want het geen spat meer geregend vanaf vertrek. Nog wat kiekjes geschoten welke ik nu laat zien.
Dit is een uitzichtpunt waar je diverse richtigen kan uitkijken zoals de Vogezen en de plaats Lunéville welke voor vandaag mijn eindpunt is.
In Lunéville aangekomen ben ik twijfel de camping te bezoeken of een hotel. Het wordt een hotel na de ontberingen van vandaag.
Mij even lekker verwennen en tot rust komen na 540km .
Na mijn verfrissing een italiaan genomen heerlijk en nu pas begonnen aan mijn blog .
Ik heb alweer pech mijn trapper rechts vertoont een mankement ,hij draait niet goed rond en kraakt  , hij kan elk moment afbreken , dus ik ga morgen zoeken naar een fietsenzaak die in deze grote stad toch aanwezig moet zijn. Als dit niet opgelost kan worden kan het een voortijdig einde van mijn reis betekenen. Voor alsnog ga ik hier niet van uit.
Ik hoop het probleem morgen te kunnen oplossen zodat ik verder kan.
Genoeg gezeiverd het is inmiddels 23.30 uur tijdom mijnnachtrust tenemen in een lekker bedje.
Tot morgen
Frans 


2 opmerkingen:

  1. Jammer van je slechte nachtrust omtrent de regen.
    Maar zo gaat het wel goed met je nu nog hopen dat het weer, ook mee gaat zitten met een lekker zonnetje er bij.
    Succes en groetjes van uit Horn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer van je slechte nachtrust omtrent de regen.
    Maar zo gaat het wel goed met je nu nog hopen dat het weer, ook mee gaat zitten met een lekker zonnetje er bij.
    Succes en groetjes van uit Horn

    BeantwoordenVerwijderen