zondag 12 juni 2016

Trier-Metzervisse 110 km

Gisteravond in de Jugenherberge voetbal gekeken Rusland-Engeland 1-1  gelijkmaker van Rusland in de extra minuten. DIt even voor diegene die het nog niet weten.
Belangrijker is dat ik tijdens de wedstrijd een paar lekkere potten Erdinger heb gedronken en na afloop direct naar de kamer en onder de wol na zo'n lange fietsdag.
Ik viel dan ook als een blok in slaap. Om 7 uur ging de wekker en direct opgestaan.
Ik moest nog wat onderhoud plegen aan mijn fiets dus dit voor het ontbijt geklaard.
Na een stevig ontbijt en wat meegenomen voor onderweg ,start om 08.45 uur richtng Frankrijk.
Vandaag een ontspanne ritje langs de Moezel lekker vlak eerst aan de rechter kant tot Konz vervolgens linker oever richting Remich (Luxemburg) . In Wincheringen brug over naar Wormeldange (Lux) nu mosel links. In Remich weer over brug naar Besch (Duitsland) .
Vanaf Besch naar Perl en hier de franse grens gepasseerd.langs de franse moezel (Moselle) tot
Malling. Hier een pauze ingelast ,koffie met het lunchpakketje van het ontbijt en als toetje een cola voor
de pep. Van hieruit naar Basse-Ham echter hier ging ik in de fout . Ik keek niet goed in mijn routeboekje en volgde route Mosselle richting Thionville naar de linkeroever. Na een kilometer of 10 merkte ik dat ik fout zat. Dus weer terug over de sluis en van hieruit naar Basse-Ham.
Inmiddels is het tegen 16.00 uur dus langszaam naar een slaapplek zoeken. In deze streek is weinig te vinden ,boerendorpjes een paar huizen en een mesthoop, oke iets meer.
Het is zondag niets open om de inwendige mens te versterken.
Dus door fietsen in Metzervisse staat een camping aangegeven echter 4 km uit de route dus daar naar toe.
De hemel ziet er dreigend uit er zit al hele dag onweer in lucht. Bij het opstaan vanmorgen plensde het in Trier echter bij vertrek droog en dat bleef het tot nu.
Op de camping aangekomen direct als eerste mijn tent geplaatst.

Nu kan het eventueel gaan regenen mijn spullen staan droog.
Ik laat nog een paar plaatjes zien van de Moezel.

Foto bij sluis die ik 2 keer over moest wegens foutje.
Kerncentrale van Thionville
Nu maar hopen dat het onweer achterwege blijft. Mijn blog is klaar.
Vandaag heb ik mijn voorraadje van thuis aan moeten spreken (Jeanne weet wat ik bij me heb)
Dit aangevuld met wat koekjes en een banaan.
Honger heb ik in ieder geval niet geleden. Morgen zie ik weer verder. Het weer ziet er de komende dagen niet al te best uit. Echter als het gaat als vandaag moet ik maar niet mopperen.
Volgers tot morgen
Frans

2 opmerkingen:

  1. En Frans geen onweer gehad,hier hebben we aardig wat buien gehad met onweer en zelfs hagel hopen dattracties je dat bespaart blijft. Succes vanuit Horn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En Frans geen onweer gehad,hier hebben we aardig wat buien gehad met onweer en zelfs hagel hopen dattracties je dat bespaart blijft. Succes vanuit Horn

    BeantwoordenVerwijderen