vrijdag 10 juni 2016

Haelen - Nideggen 110km

Mijn eerste dag zit er op . Lekker weertje vandaag ideaal fietsweer.
Omstreeks 09.00 uur vertrokken na afscheid  van echtgenote en maud met de kids .Zelfs Harrie C. aanwezig om mij een goede reis te wensen.
In Roermond bij A73 richting St.O'berg staat mijn fietsmaat Huub te wachten die me weer een eind doet begeleiden en wel tot Linnich. Lekker op ons gemak richting Vlodrop/Effeld.
In Steinkirchen pakken we de Ruhrroute op.De Ruhr staat wel hoog echter het fietspad is goed bereidbaar.



In Linnich heb 50 km gefietst van huis uit dus tijd voor een kop koffie met een Schnecke(koffiebroodje)
Hier neemt Huub afscheid en wenst mij een goede reis en we houden contact via mail.
Vanaf nu sta ik er alleen voor dus vooruit met de geit.
Ineens merk ik dat ik niet meer uit mijn pedalen kom (spdclick) en dat is gevaarlijk met stoppen.
Toch nog een tijdje doorgefietst en tijdens pauze voet uit schoen gehaald en geprobeerd schoen los te krijgen. Dit lukt met enige moeite, ik zie het probleem een schroefje kwijt uit de spdclick.
Dit moet verholpen worden maar hoe ? Het schroefje wat er nog in zit stevig vastgedraaid echter na enkele kilometers is het euvel weer aanwezig. Ik moet een fietswinkel zien te vinden want zo gaat het niet verder. Ik rij richting Düren en er komt een nieuw probleem de weg is "gespert wege Hochwasser"
Aan een wandelaar vraag ik of ik toch kan doorfietsen ,hij bevestigt het gaat wel ondanks dat er water op het pad staat. Op de plek van het onheil aangekomen staat er een halve meter stromend water over het pad. Dus met bike gewoon door het water met gevolg natte voeten en schoenen. Dit zelfde kreeg ik nog 2 keer echter minder erg.
Maar mijn schoen is nog het probleem echter opeens staat langs het pad een bord
Honderd meter verwijderd van het pad is de redder, deze zoekt een schroefje van een oude schoen en zet hier mee de spdclick vast .
Ik kan nu weer gerust verder en heb nog een kleine 25 km voor de boeg. Ik kom ook voorbij Zerkall
Dit is het hotel waar vaker verblijven met fietsclub Neer. Het is nog vroeg 15.45 uur en ik begin aan de klim naar Nideggen. In Jugenherberge van Nideggen heb ik inmiddels verblijf geregeld .
Na een lekkere douche kan ik genieten van het avondeten op het menu staat vis in preisaus met salat.
De prei doet inmiddels zijn werk tijdens het schrijven van deze blog.
De Ruhrsee bij Obermaubach.
Morgen heb ik een pittige tour met veel klimmen en dalen en het zou prachtig zijn als Trier zou halen echter dit zijn toch wat veel kilometers namelijk 175 .
We gaan het proberen dus morgen op tijd vertrekken.
Dit was het voor de eerste dag en nu kijken of ik mijn blog kan publiceren, betekent op het net zetten.
Het internet in Jugensherberge is zeer zwak of zelfs slecht en weet dus niet of het vanavond gaat lukken.
Tot morgen

2 opmerkingen:

  1. Hoi Frans toch weer een beetje pech maar gelukkig weer verholpen. Gisteren een mooie dag en vandaag ziet het weer er ook goed uit hier in Horn hoop voor jouw ook onderweg. Frans veel succes Henk en Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Frans toch weer een beetje pech maar gelukkig weer verholpen. Gisteren een mooie dag en vandaag ziet het weer er ook goed uit hier in Horn hoop voor jouw ook onderweg. Frans veel succes Henk en Maria

    BeantwoordenVerwijderen