zaterdag 11 juni 2016

Nideggen-Trier 165 km

Vandaag sta ik voor een grote beproeving daar ik in Jugendherberge van Trier gereserveerd heb,moet ik de afstand van 175 km overbruggen.
Om 0.8.30 uur Nideggen achter mij gelaten , het begint goed een afdaling van een kilometer of 4 echter meestal kom er dan ook weer een beklimming want alle dorpjes aan de Ruhr liggen in een dal en om eruit te komen moet je omhoog.
Op een gegeven moment zie ik Nideggen 11 km en ik heb er al 30 gefietst, hier wordt ik een beetje gefrusteerd van. Enige twijfel komt bij mij op zal ik de route van het boekje blijven volgen of ga ik richtingsborden volgen. Ik besluit nog tot middag de route van het boekje te volgen. Echter bij kilometer 70 kom ik weer tot dezelfde conclusie ,het roer moet om anders ben ik om 21.00 uur nog niet in Trier.
Vanaf nu volg ik de grote weg en staat Trier 100 km ,het is nu 13.30 uur en heb nog een kleine 6 uur om in Trier te komen.hier nog wat foto's van het eerste deel daarna geen tijd meer kiekjes te maken.
Jugendstillkraftwerk

Nog steeds de Ruhr
Dit is Urft ook een mooie rivier met prachtig fietspad
Vanaf nu geen foto's meer gemaakt ondanks dat ik toch nog langs mooie plekjes ben gekomen.
Wel is mij vandaag opgevallen dat de Eifel een bijzonder mooi vakantie streek is .
Van Niddeggen tot Gemünd en nog vele andere plaatsen, de moeite waard om dit te bezoeken.
Het barst ook van de Nederlanders.
Af toe heb ik bui moeten trotseren maar gelukkig waren ze telkens van korte duur.
Morgen bereik ik Frankrijk en ga straks de route bestuderen.
Helaas weinig inspiratie vermoeid van de lange tocht vandaag echter ga nu uitbuiken want ik heb flink gebunkerd.
Een biertje of 2 en dan naar bed ? Ik kan ook voetbal kijken ,op dit moment is Wales aan het voetballen.
Echter eerst deze blog publiceren .
Morgen meer ?

Groetjes
Frans


3 opmerkingen:

  1. Jammer Frans dat het in het begin van je rit naar Trier niet erg opschoot maar de aanhouder wint. Een volhouder ben je. Blijf genieten en succes ( aan het voetal heb je niet zo veel gemist van avond moeten de Duitsers voetballen dat is wel interessant )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer Frans dat het in het begin van je rit naar Trier niet erg opschoot maar de aanhouder wint. Een volhouder ben je. Blijf genieten en succes ( aan het voetal heb je niet zo veel gemist van avond moeten de Duitsers voetballen dat is wel interessant )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Frans,
    Kilometervreter. Het gaat goed vooruit.Hopelijk blijft de regen weg.Heb je een beetje kunnen slapen in de tent. Ligt toch minder gemakkellijk dan een hotelbed.
    Sterkte de komende dagen en veel veilige kilometers.
    Gr. Marjan&Har

    BeantwoordenVerwijderen