zaterdag 18 juni 2016

Pont-d'Ain-Châtonnay 85 km

Om 08.30 uur vertrokken,het  weer droog maar bewolkt, dus geen regenkleding. Hoe wordt mijn dag, weer als gisteren, niet te hopen. Mijn navigatie werkt niet dus puur op het routeboekje vandaag.
Na 15 km gaat het al een keer mis ,weer terug naar punt in boekje (10km), weer verder. In Château-Gaillard vraag ik nogmaals de weg aan passerende man met hond. HIj zegt dat ik helemaal terug moet, intussen de  hond los en bespringt mij ,gelukkig net niet gebeten wel zijn poot met nagels in mijn been. Ik rij een stuk terug echter wat hij vertelde is niet goed, dus weer omkeren.(10km)
Ik heb al in de gaten ,het is mijn dag niet met route lezen.
In Cormoz tref ik een wielrenner die langs kant stond en voor de zekerheid nog maar eens vragen of ik goed zit.Hij is zo vriendelijk en rijdt een stuk mee verder nodigt hij mij uit voor een kop kofffie.
Heel vriendelijke man en betaalt ook nog. Na 10 km mis ik weer een afslag of aanduiding Blyes en ik volg de grote weg naar Loyettes . Achteraf blijkt dit 10 km om te zijn. Menig vloekje gaat in mij om.
Na loyettes kom ik in het gebied Isère/Drôme .
In Jameyzieu weer in de fout in en maak weer een omweg van 15 km.
Uiteindelijk weer op de route. In Frontonas tref ik Cor en Simone op de weg terug. Na een gezellige babbel over en weer , de route en alledaagse dingen komt ook het onderwerp navigatie ter sprake.
Cor zegt geen problemen te hebben en zegt laat een kijken wat in je navigatie staat. Hij ziet meteen dat  ik deel 2 van de hoofdroute mis en daardoor steeds de opmerking  krijg maak een U-bocht.
Dan maar verder zonder navigatie , het is moeilijk alleen op het boekje rijden voor je het weet ben je een weg voorbij en je moet regelmatig afstappen om te kijken.
Wij nemen afscheid en verder en maak de eerste foto van de dag in Mianges

Op deze straat lopen 2 jongens welke ik nog maar eens vraag of ik goed zit. Bevestigen met oui a droite.
Na 2 km kom aan een grote weg dus fout, weer terug (5km). De postbode stuurt me in goede richting.
Hoe vaak stoot zich een ezel aan dezelfde steen ? Het gaat nog een keer mis (10km) uiteindelijk kom ik  in Châtonnay. Daar moet ik zoeken maar slaapgelegenheid, de chambre d'hotes in het dorp is vol.
Er is nog een camping á la ferme ,dan daar na toe. De boerin geeft te kennen ook een caravan te verhuren als je tent niet wil opzetten. Nou dan die caravan, daar staat hij ,de sleutel steekt erop. Ik kom over 2 uurtjes kijken of alles naar wens is. Kosten € 15.
Daar zit hij dan ,na een rot dag van omwegen en verkeerd fietsen.
Het weer wordt niet beter volgens de weergoden, dus het moet niet nog slechter worden dan slaat de mismoed in lijf.
Nou tot morgen dan maar, een nieuwe dag doet leven.



2 opmerkingen:

  1. Frans dit is niet de fiets route van plezier en genieten
    Maar je bent ook niet van opgeven.
    Nog even doorbijten en dan ben je bij je kleinkunderen daar is je bedje gespreid. Vandaag meer geluk met de route en natuurlijk het weer😎. Ook een fijne vaderdag voorjouw😃succes van ons

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Frans dit is niet de fiets route van plezier en genieten
    Maar je bent ook niet van opgeven.
    Nog even doorbijten en dan ben je bij je kleinkunderen daar is je bedje gespreid. Vandaag meer geluk met de route en natuurlijk het weer😎. Ook een fijne vaderdag voorjouw😃succes van ons

    BeantwoordenVerwijderen